Het monitoren van jouw ICT-infrastructuur is essentieel voor het waarborgen van de continuïteit en veiligheid van bedrijfsprocessen. Er zijn er veel verschillende tools en systemen beschikbaar die bedrijven kunnen helpen bij netwerkbeheer, systeembeheer, applicatiebeheer, gegevensbeheer en patchbeheer. 2ICT gebruikt het Remote Management & Monitoring systeem van Ninja (voorheen NinjaRMM, nu NinjaOne). Hieronder zetten we enkele belangrijke stappen op een rij wat de effecten van onze RMM-software zijn voor jouw bedrijf.

Beheer op afstand

Met ons RMM-systeem van Ninja zorgen wij voor het beheer van jouw systemen op afstand. Deze tool houdt de digitale omgeving van jouw bedrijf perfect in de gaten. Loopt de c-schijf van één van jouw computers vol, heb je een internetstoring? Ligt de stroom er even uit? Onze software houdt het in de gaten en herstelt waar nodig en mogelijk. Meestal merk je daar niets van. Jij betaalt een vast bedrag per maand, wij draaien desgewenst maandelijkse rapportages uit wat er zoal gebeurd is. Daarmee borg je de digitale veiligheid en dus zekerheid van jouw bedrijf. Zo helpt 2ICT jou bij het detecteren van volle schijven, anti virus-programma’s, het uitvallen van internetverbindingen, updates en niet draaiende services en bij het uitvoeren van analyses. Eventuele problemen worden uiteraard snel opgelost.

Bewaking van jouw digitale omgeving

Zoals gezegd: wij houden jouw digitale omgeving op afstand in de gaten met hulp van dit RMM-systeem. NinjaOne is een veelzijdige monitoringtool die jouw bedrijf helpt bij systeembeheer. Ninja zorgt er onder meer voor dat standaard applicaties zoals Office365, Adobe of bijvoorbeeld Firefox automatisch geüpdatet worden. Dat verhoogt de veiligheid. Wij hebben ons zeer bewust verbonden aan dit ingenieuze RMM-systeem. Wij weten dat dit een tool is die verschillende aspecten van jouw IT-infrastructuur kan monitoren. Waaronder servers, netwerken en applicaties. Ninja is kortom een krachtige tool voor gegevensbeheer en monitoring.

Automatisch ticketingsysteem

Mocht er een probleem ontstaan, dan genereert NinjaOne of NinjaRMM automatisch een uniek ticketnummer waarmee je altijd achterliggende extra informatie over de storing kunt ophalen. Als één van de 2ICT-medewerkers aan deze melding werkt, dan zal hij of zij je altijd op de hoogte houden van de vorderingen van deze melding.

Uitvragen

Hebben we niet genoeg informatie? Dan gaan onze kundige collega’s van 2ICT proactief extra informatie opvragen bij jou of bij jouw collega’s. Zo komen we nog sneller bij de bron van het probleem. Dit maakt dat iedereen bij jouw bedrijf perfect inzicht krijgt in de prestaties. Uiteraard doen we er alles aan om de storing zo snel mogelijk te verhelpen. Het RMM-systeem NinjaOne biedt de juiste, meest uitgebreide oplossingen voor het netwerkbeheer en het systeembeheer van jouw bedrijf.

Wil je meer weten over NinjaOne? Neem dan contact op met 2ICT en ontdek wat er allemaal nog meer mogelijk is. Weet je nog helemaal niets over het beheer op afstand? Dan is alvast heel erg belangrijk voor jou om te weten dat het gebruik van deze RMM-tool bedrijven helpt om hun ICT-infrastructuur effectief te monitoren en te beheren. Door deze proactieve monitoring kunnen potentiële problemen vroegtijdig worden gedetecteerd en opgelost. Dat verbetert de algehele efficiëntie en veiligheid van jouw IT-omgeving. Neem contact op met ons ICT-bedrijf 2ICT voor meer informatie. Wij ondersteunen jou bij het optimaliseren van je IT-beheer.